Gerda Marsman deelt fietsreis in De Voorhof
Woensdag 13 mei 2026BIDDINGHUIZEN - Gerda Marsman uit Raalte gaf maandag 11 mei in De Voorhof een presentatie onder de titel “Marsmannetje op de fiets”. Zij vertelde over haar fietstocht door Scandinavië, een reis van 3609 kilometer die zij in twee maanden aflegde.
Marsman heeft met haar fiets al meerdere landen bezocht. Tijdens haar reizen maakt zij foto’s en ontmoet zij veel mensen. Over die ervaringen vertelt zij op een humoristische manier, soms aangevuld met woorden in het Sallandse dialect. Eerder was zij al in Biddinghuizen te gast om over een andere reis te vertellen.
Met fiets en tent naar Oslo
Voor haar tocht naar Scandinavië fietste Marsman eerst naar Schiphol. Vanaf daar vloog zij naar Oslo, terwijl haar fiets, tent en kookspullen verpakt in plastic meegingen in het bagageruim. In Noorwegen fietste zij langs fjorden, waaronder de Geirangerfjord, en over routes met flinke beklimmingen en afdalingen.
Via Zweden en Denemarken terug
De reis voerde via Trondheim en Lillehammer naar Zweden, waar zij onder meer richting Göteborg fietste. Daarna ging de tocht verder door Denemarken, met een bezoek aan Kopenhagen. Via Noord-Duitsland en Drenthe kwam zij uiteindelijk weer thuis in Raalte.
Redactie BHZNet.nl



























