Provincie verhoogt wegenbelasting niet ondanks tekort
Zondag 17 mei 2026BIDDINGHUIZEN - De provincie Flevoland wil de motorrijtuigenbelasting niet verhogen, ondanks een tekort van 80 miljoen euro binnen het programma Ruimte en Mobiliteit. Het college kiest voor versobering van projecten en beperkte investeringen in nieuwe vormen van vervoer. Provinciale Staten zijn verdeeld over die aanpak.
Daarover bericht Omroep Flevoland.
Het tekort speelt bij een begroting van 300 miljoen euro. De kosten van grote projecten zouden sneller stijgen dan de provincie kan bijsparen. Het gaat onder meer om de rondweg bij Lelystad Zuid, de Spuiweg bij Urk en de busbaan naar Lelystad Airport.
Door bijdragen van het Rijk en gemeenten daalt het tekort met 17 miljoen euro. Daarnaast wil de provincie 48 miljoen euro besparen door plannen soberder uit te voeren.
Lees het volledige artikel bij Omroep Flevoland
Redactie BHZNet.nl























