0321-337030 Klusbedrijf Johan Bramer
Hoogeveen Dak & Zinkwerken Hoogeveen Dak & Zinkwerken
Adm. Financiële Advisering Kafa
AH Jan Schuurhuis AH Jan Schuurhuis
Bouwbedrijf HEDI Bouwbedrijf HEDI

Nieuws uit de rubriek Spoorwegen


Adverteerder in de rubriek Spoorwegen
Teakhouten meubelen
PolderTEAK
Nieuws uit de rubriek Spoorwegen
1 2 Volgende >>

Extra treinen na Lowlands

07-08-2010 Van vrijdag 20 t/m zondag 22 augustus vindt het driedaags muziekfestival Lowlands plaats op het evenemententerrein in Biddinghuizen. Vanwege het festival zullen er extra en extra lange treinen worden ingezet. Dat melden de Nederlandse Spoorwegen.


Hanzelijn eind volgend jaar

09-07-2005 Minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft ProRail vrijdag opdracht gegeven te beginnen met de aanleg van de Hanzelijn. De spoorlijn verbindt Lelystad met Zwolle en heeft een lengte van 50 kilometer.


Kamer dumpt Zuiderzeelijn

15-01-2005 Het onderzoek dat de commissie Duivesteijn deed naar grote infrastructurele werken, is door de Tweede Kamer aangegrepen om van de magneetzweefbaan van Schiphol, via Flevoland, naar Groningen af te komen. Er zal voorlopig geen zweeftrein naar het noorden komen. Dat schrijft de Volkskrant zaterdag.


Geen meerderheid magneetzweefbaan

05-10-2004 Een meerderheid in de Tweede Kamer is tegen de Zuiderzeelijn als er een magneetzweeftrein over heen gaat. Dat zegt CDA-kamerlid Joop Atsma.


Zuiderzeelijn in regeerakkoord

16-05-2003 Het nieuwe kabinet reserveert € 2,7 miljard voor de Zuiderzeelijn van Schiphol via Flevoland naar Groningen. Dat staat in het nieuwe regeerakkoord.


Onvrede over start 2006

09-12-2002 Gedeputeerde Wubbo de Raad van de provincie is niet tevreden met de vervroegde aanleg van de Hanzelijn. Het kabinet heeft vrijdag besloten dat de aanleg van de spoorverbinding tussen Lelystad en Zwolle in 2006 van start kan gaan, in plaats van 2007.


Lobby Hanzelijn heeft geholpen

13-11-2002 De inspanningen van Flevoland en Overijssel om de Hanzespoorlijn snel aan te leggen hebben geholpen. Dat zegt gedeputeerde Wubbo de Raad.


'Hanzelijn versneld aanleggen'

12-11-2002 Er wordt volgend jaar al begonnen met de aanleg van de Hanzelijn, de spoorverbinding van Lelystad via Dronten naar Zwolle.


Randstadspoor moet tot Harderwijk

10-11-2002 Het Randstadspoor, de snelle treinverbinding tussen Utrecht en Nijkerk, moet worden doorgetrokken naar Harderwijk. Daar gaan de provincie Gelderland en de gemeente Harderwijk zich het komend jaar sterk voor maken bij de Nederlandse Spoorwegen.


Hanzelijn komt in 2010

01-11-2002 De Hanzelijn komt er toch in 2010. Een meederheid van de Tweede kamer wil dat de spoorlijn tussen Lelystad en Zwolle volgens de oorspronkelijke planning wordt aangelegd.


Hanzelijn per 2010

05-10-2002 Het CDA wil dat er in 2010 treinen rijden over de Hanzelijn, de geplande spoorverbinding tussen Zwolle en Lelystad.


Nog geen schadeberekening

29-09-2002 Flevoland loopt net als Overijssel minstens € 18 miljoen mis, doordat de aanleg van de Hanzelijn wordt uitgesteld. Dat is de inschatting van VVD-statenlid William van der Meulen.


Inzet oppositie voor Hanzelijn

20-09-2002 Zes oppositiepartijen in de Tweede Kamer willen dat de Hanzelijn zonder vertraging wordt aangelegd. De partijen steunen een motie van de PvdA daartoe.


Uitstel Hanzelijn kost veel

18-09-2002 Overheden en bedrijven lijden miljoenen euro's schade, doordat de aanleg van de Hanzelijn wordt uitgesteld. Dat zegt VVD-Statenlid William van der Meulen.


Uitstel Hanzelijn onacceptabel

18-09-2002 Flevoland wil alles op alles zetten om uitstel van de Hanzelijn te voorkomen. Het voorstel van het kabinet om aanleg van de Hanzelijn van Lelystad naar Zwolle met vijf jaar uit te stellen is onverstandig.


Aanleg Zuiderzeelijn kost bewoners niet extra

04-09-2002 De aanleg van de Zuiderzeespoorlijn gaat de inwoners van Flevoland geen extra geld kosten, ook niet als het nieuwe kabinet bezuinigt op het provinciefonds.


Geen vertraging Hanzelijn

19-07-2002 De aanleg van de Hanzelijn gaat geen vertraging oplopen. Daar gaat de provincie Flevoland van uit, na een gesprek met het ministerie van Verkeer en Waterstaat.


Geen extra geld Zuiderzeelijn

04-07-2002 Het nieuwe kabinet is niet bereid meer geld uit te trekken voor de Zuiderzeelijn dan de € 2,7 miljard, die het vorige kabinet al heeft toegezegd. Aan kostenoverschrijdingen wordt niet meebetaald.


Akkoord over bijdrage magneetbaan

28-06-2002 De Provinciale Staten van de provincies Flevoland, Friesland, Drenthe en Groningen zijn akkoord gegaan met hun bijdrage voor de Zuiderzeelijn.


Bijdrage aan zweeftrein akkoord

20-06-2002 Een meerderheid van Provinciale Staten gaat akkoord met de provinciale bijdrage van 31,8 miljoen euro voor de magneetzweefbaan. Dat bleek tijdens een extra commissievergadering woensdagavond in het provinciehuis.


Tientallen euro's meer belasting

06-06-2002 De Flevolandse automobilist is binnenkort waarschijnlijk tientallen euro's meer kwijt aan motorrijtuigenbelasting.


Attracties goed bereikbaar

27-04-2002 Toeristische attracties zoals Six Flags Holland, de Bataviawerf en Bataviastad zijn in de zomermaanden goed met openbaar vervoer bereikbaar. De provincie Flevoland heeft er bij NS op aangedrongen om de dienstregeling in de zomermaanden zo weinig mogelijk te wijzigen. Dagjesmensen


Planbureaus: Zuiderzeelijn slechte investering

24-04-2002 De investering van 5,5 miljard euro in de Zuiderzeelijn is slecht besteed. De voordelen van de spoorlijn voor Flevoland en Noord-Nederland zijn veel kleiner dan gedacht.


Toelichting omtrent Zuiderzeelijn

08-02-2002 Minister Netelenbos (verkeer) geeft woensdag 13 februari een toelichting op het kabinetsbesluit omtrent de Zuiderzeelijn. In december heeft het kabinet aangegeven voorkeur te hebben voor een snelle verbinding tussen de Randstad en het noorden van het land via het Zuiderzeelijntracé. Hier zal Netelenbos dieper op ingaan. Informatie over aanbesteding


Alleen geld voor zweeftrein

13-01-2002 De provincie heeft besloten alleen mee te betalen aan een snelle treinverbinding tussen de Randstad en de noordelijke provincies, als het een magneetzweeftrein wordt. Voor een intercity-verbinding of hogesnelheidstrein wil de provincie geen geld uit trekken. Een motie van de CDA-fractie donderdag avond was de aanleiding. Jan de Graaf, CDA-fractievoorzitter in Flevoland, stelt dat een magneetzweeftrein de enige optie is waar de provincie iets aan heeft, als men een snelle verbinding wil. De Graaf: 'Neem een HSL-verbinding. Zo'n trein trekt langzaam op en heeft een lange remweg. Voor een snelle verbinding kan die alleen maar stoppen in Almere.' Kabinet wacht met beslissing


1 2 Volgende >>

zoeken
BHZNet.nl weer
  • 21.2 °C
  • 0.0 mm
  • 23.6 °C
Weerstatistieken ->
BHZNet Tourmanager 2025
BHZNet Tourmanager 2025 BHZNet Tourmanager
Agenda 3 dagen Meer agenda ->
Snackbar Twins Snackbar Twins Snackbar Twins
Toevoegen
in de bhznet.nl winkel Alle produkten ->
twitter facebook rss top